Söndag-Måndag

publicerat i Allmänt;
På söndagen klev jag upp vid 4, åt frukost och for och gav king och tösen frukost, Sedan körde jag till vindeln där jag mötte upp shelly och vi började köra mot Kramfors där vi va oxh tittade på en westerntävling och sålde grejer från hennes webshop  http://www.westernridshop.se/. efter en lång dag där så for vi hem. När vi kom till vindeln så for vi ner till stallet och kom överens om att pebblan nog skulle få sitt föl under natten, hon lovade att ringa när det va dags så jag for hem och sov ett tag. 03.29 ringde shelly å sa att det var påväg! 15 min senare var jag i stallet och den lilla hade just kommit ut och jah hjälpte till att få den ur hinnan. Sen så torkade vi den lite torr och såg att det var ett sto innan vi lät pebblan sköta resten! efter ett tag( tappade tidsuppfattningen) så började lilltösen att försöka ställa sig. efter många kullerbyttor så stod hon äntligen upp. Efter många om och men och ett besök av vet för stoet hade så ont i magen så fölet inte fick dia så var läget äntligen stabilt. Nu får fölet äta från sin mamma.
 
Det var så sjukt häftigt att få va med om detta. Att uppleva ett sådant mirakel födas, helt otroligt! jag hoppas att jah någon gång får chansen att vara med om fler fölningar!
 

Kommentera inlägget här :