when the children cry

publicerat i Allmänt;
Vad vore jag utan musik egentligen?
Hur skulle livet sätt ut?
Vad skulle finnas i mitt huvud när ja ska sova eller överhuvudtaget?
 
Musiken är en tillflyktsort för mig. Jag kan släppa allt annat och bara koncentrera mig på nuet. På tonerna dom fyller mina öron. 
Musiken lättar upp tillvaron lite. 
Typ när ja kör bil, tiden går mycket fortare när ja lyssnar på bra musik och kan sjunga med, jag har mycket roligare än typ när man stänger av radion å de ända man hör e dånet från däcken å dom andra bilarna  då känns helt plötsligt 7 mil som en oändlighet .
 
Sen varje kväll, när ja tar fram min gitarr. Å bara är i nuet. det är viktigt, att ha nått som gör att man kan slappna av från allt  runt omkring, viktigt att känna nuet och inte bara det som varit och det som komma skall. Annars blir man ju tokig!!!
Nä så ja tror, hade ja inte haft musiken, hade världen inte varit så rolig...
 
Men drömmen är ju, att skaffa en fint piano att spela på också.. 

Kommentera inlägget här :